Tarçınlı çörek [Kanelbullar]

Bir İsveç klasiği daha. İsveç tatlarını tanıtıp da Kanelbulle’yi es geçmek olmaz. 1999’dan beri 4 Ekim İsveç’te “Kanelbullens dag”, yani tarçınlı çöreğin günü. Kanelbullens dag Kanelbulle yiyerek kutlanıyor.
Şekil olarak en klasik versiyonu resimdeki gibi rulo yapılıp kesilen ve içinde tarçın-tereyağı-şeker karışımı olan. Ben içine ayrıca badem ezmesi ekledim. Hamurunda öğütülmüş kakule var. Kakuleyi aktarlarda kolaylıkla bulabilirsiniz, ama yoksa da zorunlu değil.
İşin püf noktası hamuru iyi yoğurmak ve kabarması için serin ve hava akımı olmayan bir yerde bekletmek. Ben hamuru ekmek makinesinde hazırladım, hem yoğurma derdi olmadı, hem daha iyi kabardı.

Ekleme: Bu yazıdan sonra iki kanelbullar tarifi daha ekledim: Kalljasta kanelbullar ve Kanelsnurror.
  
Fırın ısısı: 225°C
25-30 adet


 Hamur
  • 75 g tereyağı
  • 1,5 su bardağı [300 ml] süt
  • 4-4,5 su bardağı [800-900ml] un
  • ¼ su bardağı [50 ml] şeker
  • 1 paket kurumaya veya 25 gr yaş maya
  • 1 çay kaşığı öğütülmüş kakule
İç karışım
  • 60 g tereyağı
  • 2 çay kaşığı [10 ml] tarçın
  • ½ su bardağı şeker veya 100 gram badem ezmesi ve ¼ su bardağı şeker
Yapılışı
  1. Tereyağını eritip, sütü ilave edin. Yaş maya kullanıyorsanız yağı-sütü 37°C’ye ısıtın, kuru maya kullanıyorsanız 45°C’ye ısıtın.
  2. Ekmek makinasında yapıyorsanız sırasıyla; yağ-süt karışımını, unu, şekeri, kakuleyi, tuzu ve kuru mayayı makinenin haznesine yerleştirin. 12 dakika boyunca makinada yoğurun. Hamuru makinenin haznesinden çıkarmadan 40 dakika kabarması için bekleyin.
    Elle yoğuracaksanız bütün malzemeleri karıştırın ve yoğurabildiğiniz kadar yoğurun (iyi yoğurulursa daha güzel kabaracaktır). Serin ve hava akışı olmayan yerde yaklaşık 40 dakika kabarması için bekletin.
  3. Hamur kabarırken içini hazırlayın. Oda sıcaklığında bekletilmiş tereyağını, tarçını ve şekeri (ve badem ezmesini) karıştırın.
  4. Hamur iki kat kabardığında unlanmış masaya alın ve biraz yoğurun. Hamuru iki parçaya bölün ve dikdörtgen şekilde açın.


  5. Hazırladığınız tarçın karışımını üstüne sürün ve rulo yapın. 2 cm kalınlığında kesin. Çörekleri kalıplara veya direkt yağlı kağıt üzerine yerleştirin. 30 dakika üstünü örterek tepside kabarmasını bekleyin.
  6. Yumurta sarısını bir yemek kaşığı su ile karıştırın ve çöreklerin üstüne sürün. Fırının orta kısmında, 225°C’de 8 dakika pişirin.
  7. Fırından çıkardıktan sonra çörekleri tel tepsinin üstüne alın ve üstünü örtün. Bu şekilde soğursa daha yumuşak olur.
Smaklig måltid!



Yorumlar

Yurtdışı Eğitim dedi ki…
isveç üniversite eğitimi almak istiyorum tatlı güzele benziyor
Ayşe dedi ki…
Geçen yıl İsveç'te erasmus öğrencisiydim ve tariflerin hemen hepsinden en az 1 kez yemişimdir. Hepsi birbirinden lezzetli bu tatlıların Türkçe tarifini bulmak çok güzel :) Özlediğim tatları sayenizde kendim yapıp yiyebilcem. Çok teşekkürler emeğinize sağlık
Ayla dedi ki…
Beğenmenize sevindim. Bunların dışında aradığınız tarif varsa belirtin, eklemeye çalışırım :)
Adsız dedi ki…
Merhaba;
Oncelikle tarifler icin tesekkurler. Yillar once cok yakin bir arkadasimin annesi yapmisti bu tarifi. Kakule o zamanlar ulkemizde yokmus yapamaz annen demisti. Tabi bende cocuktum o zamanlar. Bugun tarifinizi yaptim. Cok da guzel oldu. Birde safranbullar diye bir tarif varmis cok guzelmis internette aradim bulamadim. Biliyorsaniz paylasirsaniz sevinirim.
Unknown dedi ki…
Şimdi tarifinizi yaptım
Ama 8 dak az geldi 225 derece 25 30 dk pişirmem gerekti

Sebebini bilemedim
Normalde ben mayalı çöreklerimi de 30 35 dak pişiririm
Fırınlarımız farklı mi acaba
Ayla dedi ki…
Mini fırın mı? Fırın tam ısındıktan sonra çörekleri fırına koymak gerekiyor. Normalde 10 dk'yı geçmiyor pişmesi.