Vanilya ve çikolatalı trüf ile doldurulmuş tartlar

Bu tarifi herhangi bir tart hamuru ile yapabilirsiniz. Ben aşağıdaki tarifi kullandım. Kek kalıbına göre farklı şekiller çıkarabilirsiniz.




Tart hamuru
  • 1,5 su bardağı [3 dl] un
  • 0,5 su bardağı [1 dl] nişasta
  • 0,5 su bardağı [1 dl] pudra şekeri
  • 1 paket vanilya şekeri
  • 125 gr tereyağı veya margarin
  • 1 tatlı kaşığı bal
  • 4-5 yemek kaşığı [30 ml] soğuk su

Trüf dolgusu
100 gr bitter kuvertür çikolata
0,4 su bardağı [0,75 dl] krema

Vanilya dolgusu
Vanilya sosu
Krema

Yapılışı
  1. Tart hamuru için bütün kuru malzemeleri karıştırın. Yağı ve soğuk suyu ekleyip hamur haline getirin.
  2. Hamuru iki streç filmin arasına koyup, oklava ile açın (streç filmin arasına koyunca hamur yapışmadan rahatlıkla açılıyor). Kullanacağınız kalıplara göre şekil çıkartın. Kullanılan kalıplar küçük ise, hamuru top şeklinde direkt kalıbın içine yerleştirip, parmağınızla bastırıp şekil verebilirsiniz.
  3. 15 dakika 200 derecede pişirin.
  4. Hamur soğuduktan sonra içine dilediğiniz dolgu ile kalıpları doldurun.
Trüf dolgusu: Kremayı kaynatın. Krema kaynayınca çikolata parçalarını ekleyin. Çikolatalar eriyinceye kadar karıştırın. İsteğe göre bir tatlı kaşığı bal ekleyebilirsiniz. Çikolatar eriyince ve çikolata sosa benzer bir kıvam aldığında hazırdır. İlk bakışta akışkan gelebilir, ama buzdolabında bekleyince sert bir kıvamı alacaktır. Tartları trüf ile doldurun, donması için buzdolabında 1-2 saat bekletin.

Vanilya dolgusu: Ben Ikea'da hazır vanilya krema tozundan. 1 su bardağı [2 dl] süt ile çırptım. Ayrı bir kapta kremayı çırpıp, vanilya kreması ile karıştırdım.


Yorumlar