Dereotlu peynirli kek

Aslında bu tarif tam bir İsveç tarifi değil. İsveç tatları genelde tatlı oluyor, bu ise tuzlu. İsveç sayfalarında hafif kek tarifi aratınca bu tarifi bulmuştum. Normalde bunu elmalı-tarçınlı yapıyordum, ama bu sefer canım tuzlu bir kek isteyince, içindeki şekeri çıkarıp içine dereotu, peynir, havuç ve çeri domates ekledim. Tuzlu sevenlere, denemeye değer :)
Fırın ısısı 200°, 30 dakika



İçindekiler
  • 2 yumurta
  • 1/4 su bardağı [50 ml] yoğurt
  • 1/2 su bardağı [100 ml] süt
  • 100 gram tereyağı veya 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı [300 ml] un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı [15 ml] şeker
  • 1/2 çay kaşığı tuz 
  • 100 gram beyaz peynir
  • 1/2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • Dereotu 
  • Kurutulmuş domates veya çeri domates 
  • 1 ince rendelenmiş veya rondodan geçirilmiş havuç


Yapılışı
  1. Yumurtayı, sütü ve yoğurdu çırpın.
  2. Katı yağ kullanılacaksa, eritin yoksa direkt sıvı yağı ekleyin. Kek yaparken genelde yarısını sıvı yağ, yarısını tereyağ kullanıyorum (bu tarifte 50 gr tereyağ ve 1/4 su bardağı sıvıyağ kullandım).
  3. Unu, kabartma tozunu, şekeri ve tuzu ekleyip karıştırın.
  4. Dereotu, beyaz peynir, ince rendelenmiş veya rondodan geçirilmiş havucu, kaşar peynir, kuru domatesi ekleyip hafifçe karıştırın. Kuru domates yerine çeri domates kullanılacaksa bunlar en son, hamur kek kalıbına koyulduktan sonra üstüne konulur. 
  5. Kek kalıbına yağlayın ve hamuru içine dökün.
  6. 200 derecede, yaklaşık 30 dakika pişirin.

Yorumlar