Elma püresi [äppelmos]

Äppelmos pastalarda ve tatlılarda kullanabileceğiniz, yapması kolay bir tür püre. İsveç'te genelde gröt (bir çeşit sütlaç) ile yeniyor.
Füzyon yapıp, muhallebinin üstüne koydum. Önce muhallebiyi kaynattım, sonra sufle kaplarına koydum. Muhallebi biraz soğuyunca üstüne elma püresini ekledim.
Ben genelde elmaları  önce mikserden geçirip sonra kaynatıyorum. Bu şekilde elma parçaları görünüyor. İçinde elma parçası görünmesini istemeyen, kaynadıktan sonra blenderden geçirebilir.
Äppelmos kullanılmış başka bir tarif Elma püreli pasta (Äppelmostårta)


İçindekiler
  • 3 elma
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 0,5 su bardağı su
  • 1-2 çay kaşığı tarçın
Yapılışı

  1. Elmaları mikserden geçirin veya küp küp doğrayın.
  2. Elmaları, suyu ve şekeri elmalar yumuşayıncaya kadar kaynatın. Suyunu çok çekerse su ilave edin.
  3. Elmalar yumuşayınca ocaktan alın. Tarçını ekleyin. Tadına bakın, daha şekerli sevenler şeker ilave edebilir.
  4. Tam püre kıvamında olması için blenderden geçirin. 

Yorumlar