Semla

Daha önce Semla tarifi yayınlamıştım, ilk Semla tarifime buradan ulabilirsiniz. Gel zaman git zaman, insanlar değişiyor, tarifler de değişiyor :) Bugün yaptığım Semla tarifi bir tık daha farklı. Hamur miktarı daha fazla, yapılış adımları da biraz değişti. Ekşi mayalı ekmek yapma alışkanlığımdan mayayı çok aceleye getirmek istemedim. İlk mayalama süresini 30 dk yerine, 2 saat yaptım. İkinci mayalamayı da yine 30 dk yerine 2 saat yaptım. Detaylar tarif kısmında. 

Bu arada, Semla nedir diyenlere de biraz açıklama eklemek istiyorum. Semla, İsveç'te yenilen, içinde badem ezmesi ve krema içeren bir tür çörek. Semla'nın İsveç'te özel bir günü bile var. Her sene paskalyadan 7 hafta öncesine denk geliyor. Bu sene "Semmeldagen" 16 Şubat'a denk geliyor. İsveç'te eskiden Semlalar hep bu Semmeldagen'den birkaç hafta öncesine yapılmaya başlanıyordu. Ama lezzetinden dolayı artık Ocak ayında bile Semla bulabilirsiniz.


Fırın ısısı 225°, Turbo fırın 225°
30 adet

Hamuru:
  • 1 paket kuru maya
  • 125 g tereyağı
  • 5 dl [500 ml] süt
  • 0,5 çay kaşığı tuz
  • 1,5 dl  [150 ml] şeker
  • 1 yumurta
  • 14 dl [700 gr] organik buğday unu
  • 2 dl [100 gr] organik tam buğday unu

İçi

  • 2 dl (100gr) badem
  • 1 dl (90 gr) şeker  
  • 0,5 dl bardağı süt
  • Çırpılmış krema 

Yapılışı

  1. Tereyağı küp küp kesin, oda sıcaklığında bekletin. 
  2. Instant mayayı aktive edelim. 1 paket kuru mayayı, bir yemek kaşığı unu, yaklaşık 0,5 dl su ile karıştıralım. Bu karışımı dolaba kaldıralım. Yaklaşık 20 dk bu şekilde bekleyecek. O sıradada diğer kısmı hazırlayalım.
  3. Sütü bir tencereye döküp yaklaşık 37 derece olana kadar ısıtalım. Çok sıcak olmasın, yoksa mayalama süresi kısalır. Hamurun yavaş yavaş mayalanmasını istiyoruz. 
  4. Un, şeker, tuz, yumurta, süt ve tereyağını bir kaba ekleyin.  
    Sağdaki ön maya, soldaki diğer malzemeler

  5. Bu arada, hazırladığımız ön maya iki üç katına çıkmış olması gerekiyor. Bunu da diğer karışıma ilave edip iyice yoğuralım. Hamur ele yapışmayacak ve pürüzsüz olacak. 

  6. Hamurun üstünü örtün ve buzdolabına kaldırın. 2 saat mayalansın. Şu an dışarısı soğuk olduğu için ben balkonda beklettim.  
    İlk mayalanmaya hazır

  7. Hamur kabardıktan sonra, hamuru birkaç tur daha yoğurun. Yaklaşık 30 tane yuvarlak top yapıp, tepsiye yerleştirin.
  8. Bu sefer oda sıcaklığında 2 saat bekletin.  
    Oda sıcaklığında 2 saat mayalandıktan sonra

  9. Üstüne yumurta sürün ve 225 derecede yaklaşık 10 dakika pişirin.
  10. Çörekleri fırından çıkardıktan sonra, soğumasını bekleyin.
    Fırından çıkmış çörekler. Sağda çırpılmış krema ve badem ezmesi

Badem ezmesi
  1. Bademi mutfak robotundan geçirin. 
  2. Şekeri ve az ısıtılmış süt ilave edip tekrar mutfak robotunu çalıştırın.
  3. İsteğe göre mandelmassa'ya kakule de ekleyebilirsiniz.
Semla
  1. Her bir çörekten birer kapak kesin ve içini biraz oyun.
  2. Badem ezmesini ekleyi.
  3. Üstüne çırpılmış kremayı ekleyin.
    Adım adım Semla hazırlama

Smaklig maltid!

Yorumlar